När man är en del av Slow Food roar man sig jämt! Nej, inte riktigt så, vi arbetar var och en på sitt sätt och tillsammans för God, Ren och Rättvis mat med allt var det innebär. Igår hade vi den stora äran att vara hembjudna till Anelli och Pavel som bor straxt utanför Uppsala i en fantastisk miljö.
Efter poolbad och tipsrunda (om Slow Food så klart) bjöds det på grillade ekohamburgare som vi avnjöt i god samvaro. Strålande 🌞 och varmt och skönt! Vi sände också mer än en tanke till vår förra president och grundare
Carlo Petrini som avled i veckan med skål 🍷och grazie.
Tack Anelli och Pawel för en fantastisk kväll ❤️!