Glad midsommar!

Vi önskar er alla en helt underbar midsommarhelg med sill, färskpotatis, jordgubbstårta och massor av blommor eller något annat gott
(rent och rättvist 🐌) ! Njut! 🇸🇪

Säsongsavslutning!

Säsongsavslutning! 🇸🇪 Även i år fick vi flytta vår picknick i Botaniska inomhus! Men vad gör det när vi fick härbärgera på Johanna&Mat💕. Som vanligt när Johanna står för maten så är den utsökt 🥰. Härlig samvaro, fina samtal, en värdig avslutning inför sommar och semester. Tack alla för en mycket trivsam kväll och ett extra stort tack till Johnna och hennes personal💕💕.

Picknick i Botaniska Trädgården i Uppsala!

Välkomna! Styrelsen Slow Food Gästrikland & Uppsala☀️☀️

När man är en del av Slow Food roar man sig jämt!

När man är en del av Slow Food roar man sig jämt! Nej, inte riktigt så, vi arbetar var och en på sitt sätt och tillsammans för God, Ren och Rättvis mat med allt var det innebär. Igår hade vi den stora äran att vara hembjudna till Anelli och Pavel som bor straxt utanför Uppsala i en fantastisk miljö.
Efter poolbad och tipsrunda (om Slow Food så klart) bjöds det på grillade ekohamburgare som vi avnjöt i god samvaro. Strålande 🌞 och varmt och skönt! Vi sände också mer än en tanke till vår förra president och grundare
Carlo Petrini som avled i veckan med skål 🍷och grazie.
Tack Anelli och Pawel för en fantastisk kväll ❤️!

Grillkväll hos Anneli och Pawel-Picknick i Botaniska Trädgården i Uppsala!

Välkomna! Styrelsen Slow Food Gästrikland & Uppsala☀️☀️

Sida 1 av 81

Drivs med WordPress & Tema av Anders Norén